Sådan markedsfører du din virksomhed

Hvis du læser dette, leder du sandsynligvis efter ideer, taktikker og strategier til markedsføring af din virksomhed online. Mens onlinemarketing er ændret markant i løbet af de sidste par år, bevæger branchen sig i en klar retning: brugeroplevelse betyder mere end noget andet.

Men hvad udgør en stor brugeroplevelse? Hvis du havde stillet nogen online marketing-professional dette spørgsmål for 5 år siden, ville deres svar være markant anderledes end i dag. Denne e-bog er designet til at give dig en oversigt over aktuelle bedste praksis ved at tilbagetrække de skridt, som branchen har taget de sidste flere år, mens du ser fremad for at forudsige brancheens fremtidige tendenser.

Få styr på begreberne

Du vil bemærke, at denne guide fokuserer meget på SEO (søgemaskineoptimering) og i det væsentlige ignorerer betalt reklame. Online markedsføring er bestemt mere end SEO og inkluderer bestemt betalt reklame, men jeg valgte at fokusere på SEO, fordi ethvert element i online marketing (bortset fra betalt reklame) påvirker SEO. Du kan få hjælp af det berømte marketing bureau Wemarket. Betalt reklame er i mellemtiden mere en videnskab end en kunst; der er et klart forhold mellem brugt annoncering af dollars og ROI. Der kræves dygtighed, strategi og nuance for at styre en effektiv PPC (betaling pr. Klik) -kampagne, men disse detaljer er veldefinerede og let tilgængelige for enhver virksomhedsejer, der vælger at lære dem.

Hav styr på nettet

De fleste mennesker i dag vil ikke hente en telefonbog, når de har brug for noget. I stedet vil de gå online for at søge efter det. Hvis din virksomhed ikke vises i søgeresultater, mister du næsten helt sikkert værdifuld forretning til dine konkurrenter, der gør det. Desuden har brugere, der finder dit websted via organisk søgning en tendens til at være meget målrettede, hvilket gør dem mere tilbøjelige til at konvertere til kunder.