Tips til dig der skal afholde arrangement

Efteråret er over os, og snart kalder vinteren ind. Når november måned rammer vil de første julefrokoster stille og roligt blive afholdt, i mindre og stører omfang, men for de fleste gælder det at der skal planlægges og arrangeres en hulens masse ting. Vi kommer her med nogle tips til hvad kan være værd at tænke over, når i skal til at afholde årets julefrokost med enten familie, venner eller kollegaer.

Hjemme vs ude

Det første, og nok vigtigste, er at finde ud af om hvor julefrokosten skal afholdes. Mange vil nok ty til at hold derhjemme for at bevare hyggen der er omkring at lave lækker mad sammen, men en julefrokost afholdt på en restaurant eller lignende er ikke at kimse af. Man slipper for at bøvle med oprydning, ødelagte glas og opvasken dagen efter, og i stedet kan man nyde maden og selskabet. Orker man ikke fremmede og larm ude i byen, skal mad leveret til huset af en restaurant ikke kimses af.

Er man en forening eller en stører virksomhed som skal afholde julefrokost, vil der typisk være flere deltagere en ved de private arrangementer mellem venner og familie. Det kræver derfor også mere arbejde og planlægning for at få det hele til at gå op, og en af de vigtigste ting er at have et overblik over deltagere. Event ITs tilmeldingssystem er helt perfekt til at holde overblikket over hvor mange i bliver, og kan bruges til at planlægge flere fremtidige arrangementer efter julefrokosten er færdig og slut.

Spas og løjer på dagen

Traditionen tro skal der selvfølgelig været noget underholdning på dagen, for en julefrokost handler i stor grad om at aktivere gæsterne. Der er selvfølgelig det klassiske pakkespil som alle kender, men hvis man har et kreativt overskud i planlægningen, er en quiz eller et banko spil også altid en sikker vinder, der virkelig får konkurrence genet ud hos alle gæsterne. Er man i en forening eller virksomhed kan man også uddelegere nogle awards – både seriøse, men også nogle mere spøjse af slagsen.