Sådan får du trænet selvom fitness er lukket

Det har været en meget svær tid for fitness-entusiaster, og endda også for almindelige mennesker som værdsætter at træne blot et par gange i ugen. Fitness har desværre været lukket ned i mange måneder endnu, og selvom det kan være lidt af en forløsning for samvittigheden de første par uger, ikke at skulle tænke over at man ikke kom afsted (igen igen), så begynder det at være lidt træls, for dem der virkelig ønsker at kommer i form igen.

Sommeren nærmer sig med hastige skridt, og før vi ser os om, har vi +20 grader og der vil vi alle sammen gerne have smidt et par kilo.
Derfor giver vi her et par gode råd til, hvordan du sørger for at få trænet i denne tid, hvor fitness er lukket.

Benyt de sparede penge på træningsudstyr

I og med at fitness er lukket ned, kan de selvfølgelig heller ikke kræve at man betaler for sit medlemskab. De penge du derfor sparer/har sparet på fitness, kan du bruge på lidt træningsudstyr derhjemme. Det gode ved dette er, at det ikke forsvinder, og de dage hvor du måske har ekstra travlt – selvom fitness igen er åbent – så har du nu lidt redskaber derhjemme til at bikse en god træning sammen, uden at skulle ned i fitnesscenteret.

Alt afhængigt af hvem man er, og hvordan man ønsker at træne, så kræver det som regel ikke meget mere end en yogamåtte, lidt håndvægte og måske en elastik eller to. Resten er op til kreativiteten hos den enkelte.

Måske du kan finde din kærlighed til løb under corona

Hvis du gerne vil være stor og stærk, med flotte muskler, så er løb nok ikke noget for dig. Men hvis du som majoriteten af den danske befolkning, blot har et mål om at se nogenlunde anstændig ud, og dermed også have et godt helbred, så er løb helt klart noget du bør overveje.

At løbe kan nemlig hurtigt blive en afhængighed, og selvom du måske ikke tror på det i selvsamme stund som du læser dette, så er det altså rigtigt.

Når først man kan mærke, at man er blevet bedre og hurtigere, så bliver det pludselig sjovt og i nogle tilfælde også nemt at løbe. Først der finder man ud af, om man elsker at løbe, hvilket altså betyder at man som minimum skal give det par uger – hvis ikke måneder – før man kan konkludere om det er noget for sig eller ej.